League of legends informacje
Chciałbym zaprezentować jedną z najpopularniejszych gier ostatnich lat która nazywa się League of Legends. League of Legends jest grą która została wydana 27 października 2009 roku, przez firmę RIOT Games, gra przeznaczona dla młodzieży typu multiplayer online battle arena w skrócie MOBA. Została stworzona na bazie innej gry typu MOBA a mianowicie: Defense of the Ancients (dotA). League of Legends od początku zyskała olbrzymią popularność wśród graczy, najbardziej popularna jest w krajach Azjatyckich. Gra daje nam możliwość grania w tryby stałe takie jak:
Tryb klasyczny
– jest to najbardziej popularna forma gry, gracze podzieleni są na dwie drużyny z czego każda ma swoją główną bazę zwaną Nexusem, w zależności od mapy (są dostępne dwie) drużyny mają odpowiednio po trzech(mapa Twisted Treeline 3vs3) lub po pięciu graczy(mapa Summoners Rift, 5vs5), gra kończy się wtedy gdy jedna z drużyn się podda lub nexus jednej z drużyn zostanie zniszczony przez przeciwną drużynę. Mapy w trybie stałym różnią się wielkością oraz występowaniem danych stworzeń w różnych częściach mapy i ilością alei ( ścieżek) na których walczą bohaterowie.
Tryb ARAM( All Random All Mid)
– tryb ten został wprowadzony w czerwcu 2012 roku, w trybie są dwie drużyny, a każda z drużyn składa się z pięciu graczy, gracz nie ma możliwości wyboru bohatera, bohaterowie są wybierani losowo przez system, w trybie jest jedna aleja na której zgromadzeni są wszyscy gracze, gra kończy się gdy jedna z drużyn się podda lub przeciwna drużyna zniszczy nexus.
W grze wyróżniamy także tryby specjalne, są one wprowadzane na zasadzie rotacji co tydzień, w trybach specjalnych wyróżniamy tryby takie jak:
Ultra Rapid Fire
– tryb ten jest rozgrywany się na mapie 5vs5, twórcy zmodyfikowali grę tak aby czas odnowienia umiejętności wszystkich bohaterów był zmniejszony o 80%, a koszt używania umiejętności zmniejszony do zera w przypadku bohaterów posiadających punkty many, złoto za zabicie jest zwiększone o 400%, bohaterowie poruszają się o 60 pkt szybciej niż normalnie, w przypadku bohaterów dystansowych prędkość ataku jest podwojona, trafienia krytyczne zadają 225% obrażeń, 25% więcej niż w klasycznym trybie. Gra kończy się poddanie jednej z drużyn lub zniszczeniem przez jedną z drużyn wrogiego Nexusa.
One-For-All ( Jeden za wszystkich)
– tryb ten tak jak poprzedni tryb Ultra Rapid Fire jest rozgrywany na mapie 5 vs 5, gra cechuję się wyborem bohatera, każdy z graczy przed rozpoczęciem gry bierze udział w głosowaniu w którym wybiera postać która mu uczestniczyć w losowaniu, postać która ma najwięcej głosów wygrywa, gdy jest remis postać jest wybierana losowo pomiędzy tymi postaciami które mają największą liczbę głosów, gdy wybór zapadnie wszyscy gracze z drużyny grają postacią wylosowaną. Gra kończy się gdy jedna z drużyn się podda lub jedna z drużyn zniszczy wrogiego Nexusa.
Ascension (Wyniesienie)
– (5vs5),tryb ten rozgrywa się na mapie(crystal scar) starego trybu dominacji, w grze biorą udział dwie drużyny po pięciu graczy, na środku mapy jest boss(wyniesiony) który daje graczowi który go zabije dodatkowe wzmocnienia(gracz staję się wyniesionym) takie jak zerowy koszt umiejętności czy podwojona liczba punktów za zabicie przeciwnika, jedynym sposobem na utratę wzmocnień jest śmierć. Aby wygrać grę jedna z drużyn musi zdobyć 200 punktów jako pierwsza, punkty można zdobywać poprzez zabijanie przeciwników (1 punkt za przeciwnika, podczas bycia wyniesionym 2 punkty za zabicie), za zabójstwo gracza wyniesionego (5 punktów), za zabicie bossa (5 punktów), zdobywania Reliktów Shurimy (3 punkty).
Hexakill
– tryb ten jest podobny do zwykłego trybu 5vs5 jednak różni się ilością graczy w drużynie, w tym trybie możliwe jest granie 6vs6, na mapie 5vs5.
Legend Of The Poro King(Legenda o Królu Poro)
– jest to tryb 5vs5 rozgrywany na mapie ARAM, w przeciwieństwie do zwykłego trybu ARAM, można wybrać bohatera po uprzednim zablokowaniu przez każdą z dwóch drużyn trzech bohaterów. Tryb ten uniemożliwia graczowi wybór zwykłych czarów przywoływacza, jednak w zamian za to są dwa stałe czary: rzut poro oraz „do króla”, gracze używają na mapie rzutu poro, po trafieniu przeciwników 10 razy poro na mapie pojawia się król poro który pomaga w zniszczeniu wierz przeciwnika, ponadto gdy gracz użyje podczas pobytu króla poro czar „do króla”, gracz automatycznie teleportuje się do miejsca pobytu króla na mapie. Tryb polega na zniszczeniu wrogiego Nexusa.
Definietly Not Dominion ( Na Pewno nie Dominion)
– tryb (5vs5) miejsce rozgrywki to mapa The Crystal Scar tak jak w trybie Wyniesienie, polega on na przejmowaniu punktów na mapie (5), na środku mapy znajduje się pieczęć po przejęciu której gracze jednej z drużyn zyskują bonusy takie jak 4/5/6% punktów życia, zadają nieuchronne obrażenia zaklęciami i atakami podstawowymi zależnymi od poziomu. Obydwie drużyny na dole mapy mają możliwość zdobycia reliktu ultra miniona i przejęciu go co skutkuje przywołaniem super miniona który ma więcej punktów życia, jest silniejszy oraz przejmuje punkty.
Gra League of Legends zyskała taką popularność że w czerwcu 2011 roku podczas szwedzkiego turnieju DreamHack odbył się turniej w tej grze, pula nagród wynosiła wtedy około 100 tyś USD, a liczba oglądających sięgała ponad 1, 6 mln widzów, rok później RIOT Games ogłosił mistrzostwa drugiego sezonu pula nagród wynosiła już wtedy około 5 mln USD.
Od roku 2013 RIOT Games jest organizatorem specjalnej serii turniejów w Europie oraz Ameryce która nazywa się League of Legends Championship Series (LCS), w turnieju bierze udział 10 drużyn które walczą między sobą o pozostanie w lidze, rozgrywki odbywają się na mapie Summoners Rift (5vs5).
Drużyny League of Legends cieszące się największą popularnością to: Fnatic, Gambit BenQ, Lemondogs, Cloud 9 HyperX, TSM Snapdragon, Vulcun TechBargains, Najin Black Sword, OMG, Samsung Ozone, Royal Club Huang Zu, SK Telecom T1, Gamania Bears, Team Mineski, GamingGear. EU.
Gra została nagrodzona nagrodą „Golden Joystick” za najlepszą grę darmową 2011 roku.